Forum projektu Arda
Administrator
Zastanawiam się czy stworzyć nową mechanikę (różne dziwactwa mogą z tego wyjść), czy może wzorować się jakiejś istniejącej. Dla przykładu system D&D oraz gra Baldur's Gate. Należy zacząć od atrybutów i umiejętności gracza, tj. siła, zręczność itd...Co myślicie?
Offline
tylko pytanie jak długo będziesz stawiał grę na własnym silniku ja się nie znam na tylu językach ale wiem że żeby stworzyć grę od podstaw to jest straszna robota. jeśli już nie chcesz vallheru to może na początek wzorować się na czym i najwyżej ulepszać cały czas silnik:)
Offline
Administrator
Aż taka straszna robota to nie jest. Kwestia dobrego zaplanowania wszystkiego z góry. Zresztą po to powstało to forum. Liczę, że wspólnie stworzymi mechanikę, a ja tylko przetłumaczę to na php.
Offline
Sądzę, że przede wszystkim trzeba dobrze rozwiązać to na co wpływ mają umiejętności. Bo zależność używanej broni od poziomu postaci jest trochę bez sensu, a tak jest w większości Vallheru. W tej chwili nie bardzo chce mi się myśleć, ale można by wykombinować coś od podstaw ; )
Offline
Użyszkodnik
A ja jestem tradycjonalistką, po co stwarzać coś od podstaw skoro będzie to tylko chwiejne rusztowanie które prędzej czy później runie? Ja bym dawała stare vallheru... Jeśli rzecz jasna inaczej zdecydujecie się dostosuje, wszak tylko i wyłącznie na klimacie mi zależy
Offline
Administrator
Sannah napisał:
po co stwarzać coś od podstaw skoro będzie to tylko chwiejne rusztowanie które prędzej czy później runie?
To czy runie to kwestia wykonania. Odpowiedni, szczegółowy plan oraz precyzyjne wykonane dadzą solidne fundamenty. Pomyślę nad tym i przedstawię swój pomysł.
Sannah napisał:
Ja bym dawała stare vallheru
Vallheru:
1. Jest niestabilne
2. Żre mnóstwo transferu
3. Zbyt obciąża serwer
4. Jest oklepane
5. Jest niewygodne do modyfikowania
6. Jest monotonne
7. Ogranicza mnie jako programiste
Tego jestem pewien jak niczego innego - gry na tym silniku nie zrobię...
Offline
Ja tam bym za bardzo nie kombinował z umiejętnościami, dążyłbym raczej do maksymalnego uproszczenia mechaniki. Może coś na wzór Gothica? Np. 4 atrybuty - siła, mana, zwinność, kondycja (punkty życia) plus różne umiejętności, np walka bronią białą, łucznictwo etc, etc. Trzeba by tylko rozsądnie wymyślić w jaki sposób zwiększać te wszystkie współczynniki Ale to tylko moja mała sugestia, niech się inni jeszcze wypowiedzą.
A tak w ogóle to witam na forum
Offline
Administrator
Dawno nie grałem w serię Gothic ale wezmę to pod uwagę;]
I niech osoby, który nie znają się na programowaniu, nie zrażają się do tematów w tej kategorii. Tutaj piszemy wyłącznie po polsku, a ja to sobie dopiero przepiszę na kod php. Liczę na zdanie jak największej grupy osób
Offline
A właśnie - jeśli chodzi o jakieś opisy czy inne teksty, to ja bym chętnie pomógł, tylko nie wiem czy wena będzie. No ale jak coś to mogę popróbować, bo opisy zawsze się chyba przydadzą...
Offline
Administrator
Tivox napisał:
A właśnie - jeśli chodzi o jakieś opisy czy inne teksty, to ja bym chętnie pomógł, tylko nie wiem czy wena będzie. No ale jak coś to mogę popróbować, bo opisy zawsze się chyba przydadzą...
Pewnie, ale to w drugim etapie. Przy dobrych wiatrach napisanie pierwszej wersji gry zajmie 1 - 1,5 miesiąca.
Offline
Administrator
Kain napisał:
Ja to tam nie wiem czy w czymkolwiek jestem w stanie pomóc
chyba, że dobrym słowem ^^
Każdy może pomóc nawet o tym nie wiedząc. Np. w ustaleniu głupiego wzoru na coś tam. Na forum jedynie dyskutujemy i decydujemy, a to już połowa sukcesu.
Offline
No nie powiedziałbym, że połowa. Bo zdajesz sobie sprawę, że większość (jeśli nie cały) kod gry przygotujesz Ty sam, więc my to tak naprawdę możemy pomóc w kosmetyce, a to będzie już raczej nieco później. Chociaż z drugiej strony, to sukcesem jest to, że ktoś jednak chciałby ponownie mieć Ardę, no i chwała Ci, żeś się podjął jej reaktywacji...
Offline
Użyszkodnik
Jeśli chodzi o cech, to ja bym zrobił coś ala NeverwhinterNinghs, albo seria TES(dla nieczajacych Morrowind Oblivion itd:) ). System z Gothicka jest dobry do uproszczonego RPG jakim jest Gothic(żeby nie było Gothicka uważam za cudo- z wyjatkiem 3 części), a tutaj myślę, że sie nie sprawdzi:). A jeśli chodzi o umiejętnosci, to zostałbym przy tym co było, strzelanie, walka bronia itd, plus ewentualnie mopzna coś dodać od siebie.
Offline