Projekt gry Arda

Forum projektu Arda


#1 2008-04-21 20:16:11

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Zródła mechaniki

Zastanawiam się czy stworzyć nową mechanikę (różne dziwactwa mogą z tego wyjść), czy może wzorować się jakiejś istniejącej. Dla przykładu system D&D oraz gra Baldur's Gate. Należy zacząć od atrybutów i umiejętności gracza, tj. siła, zręczność itd...Co myślicie?

Offline

 

#2 2008-04-21 20:23:42

Trelant

Użyszkodnik

7869178
Skąd: Wrocław / Pleszew
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 31
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

tylko pytanie jak długo będziesz stawiał grę na własnym silniku ja się nie znam na tylu językach ale wiem że żeby stworzyć grę od podstaw to jest straszna robota. jeśli już nie chcesz vallheru to może na początek wzorować się na czym i najwyżej ulepszać cały czas silnik:)

Offline

 

#3 2008-04-21 20:27:03

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Aż taka straszna robota to nie jest. Kwestia dobrego zaplanowania wszystkiego z góry. Zresztą po to powstało to forum. Liczę, że wspólnie stworzymi mechanikę, a ja tylko przetłumaczę to na php.

Offline

 

#4 2008-04-21 20:38:58

Eldandor

Użyszkodnik

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 46
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Sądzę, że przede wszystkim trzeba dobrze rozwiązać to na co wpływ mają umiejętności. Bo zależność używanej broni od poziomu postaci jest trochę bez sensu, a tak jest w większości Vallheru. W tej chwili nie bardzo chce mi się myśleć, ale można by wykombinować coś od podstaw ; )

Offline

 

#5 2008-04-21 20:42:11

++Sannah++

Użyszkodnik

2548477
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 106
Punktów :   -1 

Re: Zródła mechaniki

A ja jestem tradycjonalistką, po co stwarzać coś od podstaw skoro będzie to tylko chwiejne rusztowanie które prędzej czy później runie? Ja bym dawała stare vallheru... Jeśli rzecz jasna inaczej zdecydujecie się dostosuje, wszak tylko i wyłącznie na klimacie mi zależy


Ziemia moim ciałem,
Woda moją krwią,
Powietrze oddechem,
Ogień siłą mą!

Offline

 

#6 2008-04-21 20:46:24

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Sannah napisał:

po co stwarzać coś od podstaw skoro będzie to tylko chwiejne rusztowanie które prędzej czy później runie?

To czy runie to kwestia wykonania. Odpowiedni, szczegółowy plan oraz precyzyjne wykonane dadzą solidne fundamenty. Pomyślę nad tym i przedstawię swój pomysł.


Sannah napisał:

Ja bym dawała stare vallheru

Vallheru:

1. Jest niestabilne
2. Żre mnóstwo transferu
3. Zbyt obciąża serwer
4. Jest oklepane
5. Jest niewygodne do modyfikowania
6. Jest monotonne
7. Ogranicza mnie jako programiste

Tego jestem pewien jak niczego innego - gry na tym silniku nie zrobię...

Offline

 

#7 2008-04-21 20:55:35

Tivox

Użyszkodnik

2831636
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Ja tam bym za bardzo nie kombinował z umiejętnościami, dążyłbym raczej do maksymalnego uproszczenia mechaniki. Może coś na wzór Gothica? Np. 4 atrybuty - siła, mana, zwinność, kondycja (punkty życia) plus różne umiejętności, np walka bronią białą, łucznictwo etc, etc. Trzeba by tylko rozsądnie wymyślić w jaki sposób zwiększać te wszystkie współczynniki Ale to tylko moja mała sugestia, niech się inni jeszcze wypowiedzą.

A tak w ogóle to witam na forum


"We are just a moment in time, A blink of an eye, A dream for the blind, Visions from a dying brain"
Anathema

Offline

 

#8 2008-04-21 20:59:18

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Dawno nie grałem w serię Gothic ale wezmę to pod uwagę;]
I niech osoby, który nie znają się na programowaniu, nie zrażają się do tematów w tej kategorii. Tutaj piszemy wyłącznie po polsku, a ja to sobie dopiero przepiszę na kod php. Liczę na zdanie jak największej grupy osób

Offline

 

#9 2008-04-21 21:01:15

Tivox

Użyszkodnik

2831636
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

A właśnie - jeśli chodzi o jakieś opisy czy inne teksty, to ja bym chętnie pomógł, tylko nie wiem czy wena będzie. No ale jak coś to mogę popróbować, bo opisy zawsze się chyba przydadzą...


"We are just a moment in time, A blink of an eye, A dream for the blind, Visions from a dying brain"
Anathema

Offline

 

#10 2008-04-21 21:04:00

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Tivox napisał:

A właśnie - jeśli chodzi o jakieś opisy czy inne teksty, to ja bym chętnie pomógł, tylko nie wiem czy wena będzie. No ale jak coś to mogę popróbować, bo opisy zawsze się chyba przydadzą...

Pewnie, ale to w drugim etapie. Przy dobrych wiatrach napisanie pierwszej wersji gry zajmie 1 - 1,5 miesiąca.

Offline

 

#11 2008-04-21 21:16:22

Drachqon

Użyszkodnik

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 4
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Teksty ja również mogę pisać. Pomysłów mam wiele, tylko potrzebuję jakieś konkretne tematy na ich rozbudowę. A i wena prawie zawsze

Offline

 

#12 2008-04-21 21:19:02

Kain

Użyszkodnik

9917144
Skąd: Brody Małe
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 48
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Ja to tam nie wiem czy w czymkolwiek jestem w stanie pomóc chyba, że dobrym słowem ^^

Offline

 

#13 2008-04-21 21:23:01

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Kain napisał:

Ja to tam nie wiem czy w czymkolwiek jestem w stanie pomóc chyba, że dobrym słowem ^^

Każdy może pomóc nawet o tym nie wiedząc. Np. w ustaleniu głupiego wzoru na coś tam. Na forum jedynie dyskutujemy i decydujemy, a to już połowa sukcesu.

Offline

 

#14 2008-04-21 21:42:29

Kain

Użyszkodnik

9917144
Skąd: Brody Małe
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 48
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

No nie powiedziałbym, że połowa. Bo zdajesz sobie sprawę, że większość (jeśli nie cały) kod gry przygotujesz Ty sam, więc my to tak naprawdę możemy pomóc w kosmetyce, a to będzie już raczej nieco później. Chociaż z drugiej strony, to sukcesem jest to, że ktoś jednak chciałby ponownie mieć Ardę, no i chwała Ci, żeś się podjął jej reaktywacji...

Offline

 

#15 2008-04-21 22:00:06

Herminator

Użyszkodnik

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 24
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Jeśli chodzi o cech, to ja bym zrobił coś ala NeverwhinterNinghs, albo seria TES(dla nieczajacych Morrowind Oblivion itd:) ). System z Gothicka jest dobry do uproszczonego RPG jakim jest Gothic(żeby nie było Gothicka uważam za cudo- z wyjatkiem 3 części), a tutaj myślę, że sie nie sprawdzi:). A jeśli chodzi o umiejętnosci, to zostałbym przy tym co było, strzelanie, walka bronia itd, plus ewentualnie mopzna coś dodać od siebie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.227 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ranger-airsoft-team.pun.pl www.adsumus.pun.pl www.parkour.pun.pl www.doradcy09.pun.pl www.zmierzch-wampir.pun.pl