Projekt gry Arda

Forum projektu Arda


#31 2008-04-23 17:23:44

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Tivox napisał:

[...]Niektórym się po prostu nie chce.

Śmierdzącym leniom mówimy nie:D

Offline

 

#32 2008-04-23 17:24:46

Allendral

Użyszkodnik

Zarejestrowany: 2008-04-22
Posty: 21
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

W Gothicu trzeba się uczyć wszystkich umiejętności, nie jesteś urodzonym magiem, wojakiem czy złodziejem

Offline

 

#33 2008-04-23 17:56:36

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Moja propozycja wygląda następująco:

Cechy


Siła - decyduje o ilości zadawanych obrażeń podczas walki bronią jedno lub dwuręczną

Zręczność – jest ważna dla istot posługujących się łukami lub kuszami oraz zwiększa szansę udanej kradzieży

Inteligencja – potrzebna głownie magom, decyduje o tym, ile czarów potrafii jednorazowo zapamiętać mag, u pozostałych klas określa poziom odporności na magię

Charyzma – ważna dla bardów

Kondycja  - decyduje o ilości punktów życia


Umiejętności oraz odpowiadające im klasy

Walka bronią - wojownik
Posługiwanie się kuszą – wojownik\ kusznik
Posługiwanie się łukiem – wojownik\łucznik
Kradzież – złodziej
Kowalstwo – kowal
Oprawianie zwierzyny – łowca
Rzucanie zaklęć - mag
Śpiewogranie – bard*

* W BG Bard potrafił śpiewem oczarować ofiarę i okraść ją. Mogłaby to być klasa także dla tych, którzy przede wszystkich stawiają na klimat, a nie na rozgrywkę mechaniczną.

Co sądzicie na temat barda i całości?

Offline

 

#34 2008-04-23 19:33:21

Selvetarm

Użyszkodnik

2390700
Skąd: Lórien
Zarejestrowany: 2008-04-22
Posty: 65
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Jesli chodzi o klasy to brakuje mi tu fleczera, czy kowal bedzie tez robil luki? A jesli chodzi o cechy to jeszcze bym mentala dal (ilosc many), a inteligencja jeszcze od ilosci obrazen magicznych. I moze do tego jeszcze szybkosc? Nt barda sie nie wypowiadam, bo po prostu trudno mi cos o nich stwierdzic.

Offline

 

#35 2008-04-23 19:36:31

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

[hide][/hide]

Selvetarm napisał:

Jesli chodzi o klasy to brakuje mi tu fleczera, czy kowal bedzie tez robil luki? A jesli chodzi o cechy to jeszcze bym mentala dal (ilosc many), a inteligencja jeszcze od ilosci obrazen magicznych. I moze do tego jeszcze szybkosc? Nt barda sie nie wypowiadam, bo po prostu trudno mi cos o nich stwierdzic.

Zapomniałem, fleczer też będzie. A ilość manu jest przecież sama w sobie jako mana. Szybkość wyeliminowałem na rzecz zręczności.

Offline

 

#36 2008-04-23 19:38:38

Tivox

Użyszkodnik

2831636
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Jeszcze przydałyby się takie umiejętności jak stolarstwo i alchemia, a zręczność mogła by też być ważna dla rzemieślników, tzn zwiększać szansę na wykonanie przedmiotu...


"We are just a moment in time, A blink of an eye, A dream for the blind, Visions from a dying brain"
Anathema

Offline

 

#37 2008-04-23 19:40:21

Selvetarm

Użyszkodnik

2390700
Skąd: Lórien
Zarejestrowany: 2008-04-22
Posty: 65
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

No tak, ale mi chodzi, ze im wiecej mentala bedzie sie mialo, tym many tez (cos jak kondycja). Ale rozumiem, o co Ci chodzi, nie bede sie klocil Czyli teraz wojownik bedzie musial "pakowac" tez w zrecznosc? Jeszcze jeden pomysl. Zlodziej nie zawsze musi dokonywac kradziezy niepostrzezenie. Moze dla niego charyzma tez powinna byc wazna? (pierw rozmowa z osoba, ktora chce okrasc, a nastepnie dokonuje samego aktu kradziezy? ;p)

Ostatnio edytowany przez Selvetarm (2008-04-23 19:42:04)

Offline

 

#38 2008-04-23 19:44:33

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Selvetarm napisał:

No tak, ale mi chodzi, ze im wiecej mentala bedzie sie mialo, tym many tez (cos jak kondycja). Ale rozumiem, o co Ci chodzi, nie bede sie klocil Czyli teraz wojownik bedzie musial "pakowac" tez w zrecznosc?

Z drugiej strony może jednak dodam szybkość, bo inaczej łucznik trenowałby tylko zręczność, a wojownik zręczność i siłę. A jeśli masz jakieś argumenty, to "kłuć" się, o to chodzi, żeby jak najwięcej osób przedstawiło swoje wizje.

Tiv, alchemik oczywiście też będzie, ale czym zajmowałby się stolarz?

Offline

 

#39 2008-04-23 19:56:12

Kain

Użyszkodnik

9917144
Skąd: Brody Małe
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 48
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Jakby nie było, od niektórych rozwiązań z Vallheru się nie ucieknie, wiec atrybuty po części będą odpowiedzialne za to co na Vallheru. Może warto zastanowić się nad zmianą systemu treningu, choć ja sam w tej chwili nie mam jakichś dobrych pomysłów. A co do barda to ok, ale musiałby być nieco słabszy mechanicznie od innych postaci, bo jak byłby wyrównany z innymi klasami to hordy bardów przewijałoby się przez miasta... Tak sądzę

Offline

 

#40 2008-04-23 20:22:05

Tivox

Użyszkodnik

2831636
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Stolarz od robienia łuków (fleczer, czy jak to się tam zwało )

Co do atrybutów to najlepiej by było tak, że każda klasa walcząca powinna trenować po dwa atrybuty, np wojownik siłę i zręczność, łucznik zręczność i szybkość etc. To by wyrównało szanse pomiędzy poszczególnymi klasami.


"We are just a moment in time, A blink of an eye, A dream for the blind, Visions from a dying brain"
Anathema

Offline

 

#41 2008-04-23 20:33:16

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Tivox napisał:

Stolarz od robienia łuków (fleczer, czy jak to się tam zwało )

Co do atrybutów to najlepiej by było tak, że każda klasa walcząca powinna trenować po dwa atrybuty, np wojownik siłę i zręczność, łucznik zręczność i szybkość etc. To by wyrównało szanse pomiędzy poszczególnymi klasami.

No i tak będzie:

wojownik - siła, szybkość
łucznik - zręczność, szybkość
złodziej - zręczność
mag - inteligencja
alchemik - inteligencja, zręczność
fleczer - inteligencja, zręczność
kowal - siła, zręczność
łowca - siła, zręczność
bard - charyzma, inteligencja

Jakoś tak:P

Offline

 

#42 2008-04-24 05:02:46

Tivox

Użyszkodnik

2831636
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Przydałoby się coś jeszcze dopasować do złodzieja (może być charyzma, jak już ktoś wspominał) i maga... No ale to i tak wszystko wyjdzie w praniu.


"We are just a moment in time, A blink of an eye, A dream for the blind, Visions from a dying brain"
Anathema

Offline

 

#43 2008-04-24 15:46:44

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Moja ostateczna propozycja:

Cechy:

Siła
Zręczność
Szybkość
Inteligencja
Charyzma
Kondycja

Umiejętności:

Walka bronią
Posługiwanie się kuszą
Posługiwanie się łukiem
Kradzież
Kowalstwo
Fleczerstwo
Oprawianie zwierzyny
Rzucanie zaklęć
Śpiewogranie


Klasy + dopasowane do nich cechy:

Wojownik - siła+szybkość
Łucznik/Kusznik - zręczność+szybkość
Złodziej - zręczność+charyzma
Kowal - siła+ inteligencja
Fleczer - inteligencja+zręczność
Łowca - zręczność/siła+szybkość
Mag - inteligencja+charyzma
Bard - charyzma+inteligencja


Jakieś pytania, wnioski, poprawki?

Offline

 

#44 2008-04-24 16:04:34

Trelant

Użyszkodnik

7869178
Skąd: Wrocław / Pleszew
Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 31
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Ja mam pytania co to znaczy dopasowane cechy(czy tzn szybciej je bedzie mozna rozwijac??) i po co fleczerowi i kowalowi inteligencja i czy warto rozdzielac kusznika i lucznika moze poprostu roznili by sie uzywana bronia???

Ostatnio edytowany przez Trelant (2008-04-24 16:08:38)

Offline

 

#45 2008-04-24 16:25:16

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2008-04-21
Posty: 270
Punktów :   

Re: Zródła mechaniki

Trelant napisał:

Ja mam pytania co to znaczy dopasowane cechy(czy tzn szybciej je bedzie mozna rozwijac??) i po co fleczerowi i kowalowi inteligencja i czy warto rozdzielac kusznika i lucznika moze poprostu roznili by sie uzywana bronia???

To znaczy, że rozwijanie tych cech jest niezbędne do wykonywania czynności charakterystycznych dla każdej z klas. Można połączyć kusznika i łucznika, ale jaka wspólna nazwa?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.081 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.adsumus.pun.pl www.zmierzch-wampir.pun.pl www.pokemon-rpg.pun.pl www.ranger-airsoft-team.pun.pl www.doradcy09.pun.pl